
GRONDIG VOOR LEERKRACHTEN
Aan de basis van kennisoverdracht en het aanleren van vaardigheden staan contact en communicatie. Hoe maak je contact met een bijzondere leerling in jouw klas? Hoe motiveer je jouw leerling, hoe breng je jouw leerling in beweging?
We gaan op zoek naar jouw patroon van contact en communicatie. Zodat jij echt contact kunt maken met je leerling(en). En zodat jij die leerlingen die niets lijken te willen, of altijd iets anders dan de rest, toch weet te enthousiasmeren en meekrijgt in jouw programma.
Individueel of in groepen
De begeleiding van leerkrachten vindt individueel en in groepen plaats. Houd deze pagina en de agenda in de gaten voor de workshops en lezingen die met regelmaat worden georganiseerd. Ik kom ook graag op jouw school, kinderopvang, bij jouw team langs voor een workshop Luisteren, Contact, Grenzen, of Filosoferen.
Wat past bij jou?
Wil je weten welke workshop past bij jouw team? Welke vorm van begeleiding het beste bij jou of iemand uit jouw team past? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.
“Zo slim, en toch vielen zijn resultaten tegen. Sterker nog, ze waren teleurstellend. Tot we samen gingen onderzoeken waar hij blij van wordt. En wat zijn leerstijl is. Het ging niet vanzelf, maar zijn resultaten zetten al snel een stijgende lijn in. En ik heb weer een blije knul in de klas.” – leerkracht, groep 5
“Wat mag je van een hoogbegaafde leerling verwachten? En wat niet? Ik worstelde daar ontzettend mee. Een kind dat meer volwassene dan kind lijkt te zijn. Na de thema-avond over HB konden mijn collega’s en ik direct aan de slag met de praktische handvatten die we hadden gekregen. Leerkracht, groep 7
Na de thema-avond over weerbaarheid heb ik in mijn lesprogramma voor elke dag ruimte gemaakt voor een of meer eenvoudige oefeningen. Al zijn het maar 5 minuten. We doen de oefeningen in de klas, of tijdens de gymles. De kinderen vinden het leuk, en ik zie ze groeien. – leerkracht, groep 4